SPAM filtrering på POP3 server.
Vi benytter "Message sniffer" spam filter. Dette filter stopper næsten 100% af
alle spam mail.
Og måske mere vigtigt så er der meget få rigtige mails der stoppes.
Spam mappe
Som standard flytter vi spam mail til en SPAM mappe på din Web Mail.
Her kan du gennemgå dem hvis du ønsker.
Bemærk: Mail der er over 30 dage gamle slettes automatisk fra SPAM mappen!
Status mail
Du vil dagligt få en status mail over hvor mange mails du har i spam mappen.
Ønsker du ikke denne status meddelelse så opret en mappe med navnet "no status
mail" på web mail.
Ønsker du kun en status mail pr. uge kan du oprette en "week status mail" på web
mail.
Spam rapportering
På webmail kan du også finde to mapper til fejlrapportering. "Til spam
rapportering" og "Til spam afrapportering".
Du kan være med til at optimere filteret ved at flytte fejlregistreret mail til
rapporterings mapperne.
Du kan flytte spam fra indbakken til "Til spam rapportering" for at tilføje en
spam til filtret. - eller videresende til spam@pi-web.dk
Du kan kopierer mail fra SPAM mappen til "Til spam afrapportering" hvis en mail
ved fejl regnes som spam.
Filtret vil så blive rettet så samme type mail forhåbentligt ikke
fejlregistreres fremover.
Du kan også videresende kopi af mails der er fejlregistreret som spam til os.
Dette kan dog være problematik
da det ikke altid er alle oplysninger (skjulte brevhoveder) der kommer med ved
videresending.
For problem fri rapportering fra outlook kan du installerer
SpamSource når
programmet er installeret kan du
opsætte det ved at køre denne fil
Vi sletter automatisk mail fra disse rapporteringsmapper når mail er
registreret.
Rapporteringer om dansk spam / Nyhedsbreve
Vi registrerer som udgangpunkt IKKE rapporteringer om danske spam! dette pga.
vi endnu ikke har set en reel dansk spam.
Typisk er der så tale om nyhedsbreve. Du kan
være blevet tilmeldt ved fejl af
3. part - eller har måske accepteret nyhedsbreve
i anden sammenhæng. Blokering
vil medføre at andre der ønsker
at modtage ikke vil få deres ønskede mail. Vi mener desuden
det at det normalt
er ufarligt at afmelde via link i dansk mail.
Men man skal naturligvis stadig være opmærksom på hvad det er
man afmelder og om
man tror det er reelt. Under alle omstændigheder mener vi ikke spam filtrering
er den rigtige måde at stoppe
dansk "spam". Kan du ikke afmelde, får du ikke svar fra eller fortsætte afsender
trods afmelding med at sende til dig så kontakt
os gerne med oplysninger om hvad du har forsøgt.
Ønsker man alligevel at rapportere dansk spam kan det også ske til forbrugerstyrelsen
der så kan bruge mailen til at sagsøge
afsender:
http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/mfl/godskik/saerlige-omraader/internet/net-tjek-dk/spam/
Markering af emne linje
Du kan vælge at få din mail markeret med [Spam] i emne linjen i stedet for
flytning af mails til SPAM mappen.
Ønskes markering så opret en mappe med navnet "markering" på web mail. (spam
gemmes så i indbakken sammen
med rigtig post, men med markering). Bruger du ikke Web Mail kan du også skrive
til os for at få oprettet markeringen.
Vi kan også oprette markering for hele dit domæne.
Med markering kan du filtrere spam i f.eks. outlook med en regel.
Ingen spam filtrering
Vores filter er optimeret til kun at tage spam og det er yderst sjældent det
tager fejl.
Videresender du mail kan vi tilmed blive registret hos modtager som spammer.
(Hvis vi videresender for meget spam) Dermed vil du og andre kunder der
videresender
slet ikke kunne modtage mail via os.
Ønsker du ikke at vi filtrerer din mail for spam så giv os besked ved at svare
på denne mail.
Så fjerner vi filtrering fra din e-mail adresse eller hele dit domænenavn alt
efter dit ønske.
Benytter du primært videresending fjerner vi dog kun filter såfremt det viser
sig at filteret fejler
eller at du modtager meget små mængder spam.
Alternativt kan du benytte vores POP3 og dermed få fjernet filter.
Du kan også stoppe filtrering ved at oprette en "AcceptSpam" mappe på din Web
Mail.